..............................

Projekty muzyczne

Tutaj w skrócie o tym z kim gram lub co nagrywam.

..............................

Magda Piskorczyk

Magda

Artystka o niezwykłym głosie, charyzmie oraz osobowości scenicznej, która szczególnie upodobała sobie muzykę o afroamerykańskim i afrykańskim rodowodzie. Gra nam się razem świetnie już od 6 lat, dużo koncertujemy w kraju i za granicą. Brałam udział w nagraniu 4 płyt Magdy i mam nadzieję, że to dopiero początek :)

[ strona www ]

..............................

Panoda

Zima

Producent, DJ, instrumentalista. Działa w klimatach jazzowych i soulowych mieszanych z nowoczesnymi gatunkami jak trip-hop lub drum'n'bass. Tworzy przy użyciu żywych i wirtualnych instrumentów oraz samplingu. Obecnie pracuje nad solową płytą 'Easy Groovin' oraz nad remiksami moich utworów gitarowych.

Z przyjemnością udzielam się tu gościnnie w roli gitarzystki. Pierwsze nagrania pojawią się już w przyszłym roku.

[ strona www ]

..............................

Kamil 'Bulbuloid' Pawlak

Bulbuloid

Człowiek z laptopem, który swoją muzykę określa jako 'ambient techno'. Dla mnie to raczej pscyhodeliczna elektronika, gdzie dużo do powiedzenia mają roboty oraz przybysze z kosmosu. Brał udział w Laptop Orkiestra WEF. Z chęcią nagrywam mu gitary.

[ strona www ]

..............................

Biały Jeleń

Biały Jeleń

'Biały Jeleń' to projekt muzyczny Pawła Maciaka, który powstał po to, by niektórym krajowym specjalistom od grania muzyki alternatywnej postawić pytanie, co tak naprawdę robią.

Z chęcią udzieliłam się gitarowo w jednym z utworów Pawła, bo muzyka ta jest znacznie bardziej eksperymentalna niż twórczość większości artystów określających się tym mianem.

[ strona www ]

..............................

Piotr 'JazzCat' Pacyna

Piotr Pacyna

Kompozytor muzyki i efektów dźwiękowych do gier i spotów reklamowych, a od niedawna również producent, dla którego co jakiś czas nagrywam różne parite gitarowe.

[ strona www ]

 

 

 

..............................

Publikacje - ewolucja afroamerykańskich styli muzycznych

Muzyczne fascynacje skłoniły mnie do napisania pracy magisterskiej z socjologii poświęconej ewolucji, znaczeniu i wykorzystaniu dźwięku w muzyce afrykańskiej i afroamerykańskiej. Jej obszerne fragmenty opublikowane zostały w kwartalniku 'Muzyka' Instytutu Sztuki PAN oraz kwartalniku TB. Poniżej zamieszczam te teksty w całości.

..............................

O źródłach idiomu afrykańskiej kultury muzycznej

Muzyka, R. LII, 2007, nr 1 (204)

W tradycyjnych społecznościach afrykańskich muzyka towarzyszy praktycznie każdej aktywności o charakterze społecznym pełniąc funkcje, które w innych społeczeństwach powierza się odmiennym typom instytucji. Wspomaga procesy identyfikacji grupowej, przekazuje podstawowe wartości, socjalizuje. Nie jest wyłącznie formą przeznaczoną do oglądania i podziwiania z zewnątrz, ale fenomenem umożliwiającym społecznościom prawidłowe funkcjonowanie. Muzyka to interakcja. Jak ten aspekt przejawia się w jej strukturze i wykonaniach?

Artykuł po raz pierwszy ukazał się w kwartalniku 'Muzyka'.

[ czytaj całość ]

..............................

Mississippi i okolice. O tym dlaczego większość bluesów brzmi tak samo

Muzyka, R. L, 2005, nr 4 (199)

Dla słuchaczy nie zaznajomionych z bluesem większość utworów utrzymanych w tej konwencji zdaje się brzmieć bardzo podobnie. W poniższym artykule próbuję wyjaśnić, skąd może brać się owo wrażenie.

Artykuł po raz pierwszy ukazał się w kwartalniku 'Muzyka'.

[ czytaj całość ]

..............................

O początkach bluesa, część 1 i 2

Twój Blues, nr 18 i 19 (2004)

Jeśli przyjrzymy się pokrótce historii muzyki rozrywkowej, z pewnością uda nam się dostrzec dwa istotne fakty: że większość składających się na nią gatunków narodziła się na obszarze Stanów Zjednoczonych oraz, że ich prekursorami w większości są wykonawcy afroamerykańscy. Wystarczy przywołać tutaj style takie jak chociażby: blues, ragtime, gospel, jazz, soul, reggae, funk czy hip-hop. Wszystkie one dzielą podobne właściwości lub inaczej mówiąc – tendencje estetyczne, pomimo tego, że różnią się między sobą czasem i okolicznościami powstania.

Szczególne miejsce w procesie rozwoju muzyki negro-amerykańskiej oraz muzyki rozrywkowej zajmuje blues, obok jazzu stanowiący najbardziej wpływowy, imitowany oraz przetwarzany styl muzyczny XX wieku. W artykule przyjrzyjmy się pokrótce temu, jak powstawał, skupiając się na tym, co go poprzedziło od strony zarówno historycznej,  kulturowej, jak i estetycznej.

[ czytaj całość ]

..............................